وقتی رتبه بندی معلمان کنار گذاشته شود

[ad_1]

بسیاری از مسائل مربوط به حقوق و مزایا ذهن مدیران را به خود مشغول کرده است و معلمان نگران معیشت خود هستند و آنچه در بیرون اتفاق می افتد برای یک معلم نامناسب تلقی می شود. در بحث رتبه بندی معلمان، ما همچنین شاهد چنین اقلیتی از باورها هستیم که تبدیل به یک هنجار شده است.

به گزارش ایسنا. ایران او نوشت: «سابقه تغییرات اساسی، معلم را به عنوان یک محقق معرفی می کند. محققی که تحولی عمیق و مثبت در فرآیند یادگیری ایجاد می کند. به عنوان یک معلم نمونه در اینجا، دیدگاه ممتاز او نسبت به آنچه که می خواهد به دانش آموزانش منتقل کند مهم است. موضوع روز معلم و روز شهید استاد مرتضی مطهری با عنوان «شناسایی معلم در سطح رکورد تحول بنیادین» به گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور و عضو ارشد عبدالکریم بهجت پور می پردازد. شورای آموزش و پرورش

وی در تعریف نقش معلم در کارنامه به «ایران» اشاره کرد. موقعیت در نظر گرفته شده برای مؤلفه آموزشی یکی از مؤلفه های کلیدی تحول است. در آموزش و پرورش، معلمان؛ فعالیت های معلم؛ تأثیرگذاری بر دانش آموزان و خانواده های آنها بسیار مهم است.

بهجت پور می گوید: «به عبارت دیگر، به گفته طراحان مقاله، انتقال اساسی معلمان از طریق ابزارهای پژوهشی است که می تواند مانع رشد دانش آموزان در آموزش و تدریس شود یا مانع پیشرفت دانش آموزان شود. آنها توانایی عمیق و طولانی مدت را ارائه می دهند. پرونده تحول اساسی تفاوت های فکری بین مدارس و کارکنان آموزش و پرورش و کارکنان آموزش و پرورش عمومی را شناسایی می کند و تلاش می کند تا بر نقش آنها در این فرآیند انتقال آموزشی تمرکز کند. .

امام خمینی (ره) در بحث انقلاب فرهنگی با اشاره به جمله ای از امام خمینی (ره) در تأکید بر نقش معلمی، به نکته بسیار مهمی در مورد نقش معلم اشاره کردند. گذار در انقلاب فرهنگی مهم است. مسئله معلم

یکی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش افزود: روشن‌کننده‌ترین کتاب می‌تواند بیشتر موضوعات را تحت تأثیر قرار دهد. مثلا، هنگام آموزش قرآن به دانش آموزان او می تواند اطلاعاتی را از قرآن استخراج کند و یا هماهنگ با مدرن ترین مکاتب مادی گرایی و مادی گرایی ارائه دهد. همزمان، اگر بدترین و پخته ترین متن را به معلمی روحانی و بالغ بدهیم، او می تواند تاریک ترین چیز را از آن استخراج کند. از این رو امام خمینی نیز بر اساس مبانی انقلاب فرهنگی به معلم توجه زیادی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور می‌پرسد: «چرا اعتراضات معلمان در سراسر کشور علاوه بر بحث‌های شغلی و جایگاه معلمان، وضعیت روزمره معلمان را نیز می‌بیند؟ سلب مسئولیت: به نظر من، نظرات شورای عالی آموزش و پرورش و صحبت هایی که در آنجا صورت می گیرد، هرگز جایگاه معلمی را تنزل نمی دهد. در حال حاضر سه عضو در شورای آموزش عالی کشور به نمایندگی از شورای ملی معلمان وجود دارد و آموزش و پرورش بر اهمیت معلمان تاکید دارد.

بهجت پور گفت: فکر می کنم اتفاقی که افتاد مشکل بودجه آموزش و پرورش بود. به عبارت دیگر اقتصاد این وزارتخانه با مشکلات عدیده ای در زمینه غذا و مسکن در کشور مواجه است. تمرکز را به مسائل آموزشی، از جمله حقوق و مزایای معلمان معطوف می کند. بسیاری از مسائل مربوط به حقوق و مزایا ذهن مدیران و معلمان مدارس را به خود مشغول کرده است. معلمان نیز نگرانی های خود را در مورد شغل خود بیان کردند. آنچه در بیرون اتفاق می افتد باعث می شود معلم احساس بی کفایتی کند. در بحث رتبه بندی معلمان، ما همچنین شاهد چنین اقلیتی از باورها هستیم که تبدیل به یک هنجار شده است. در واقع معلم بحث در مورد رتبه بندی معلمان در درجه اول بر سطح تحصیلات آنها متمرکز است، بلکه بر حقوق و مزایای معلمان نیز تمرکز دارد. تمرکز بر ارتقای مزایا و حقوق معطوف شد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش معلمان، نظام نمره دهی معلمان باید بر اساس درجه بندی علمی آنها باشد. هدف اصلی ارائه آموزش برای هر معلم است، باید در سطح مناسب با سطح دانش و اثربخشی سنجیده شود. اما با توجه به بحران اقتصادی کنونی، موضوع حقوق و مزایایی مانند درجه بندی مرزی و معلمان، با توجه به دغدغه معلمان و نمایندگان، از آن به عنوان راهی برای ارتقای شغل معلمان استفاده شده است. این مراحل محتوا به لبه ها رانده می شوند.

یکی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه جایگاه معلمان در آموزش و پرورش بالاست، اما دغدغه اصلی بودجه آموزش و پرورش و مدیران آموزش و پرورش به مسائل معیشتی تبدیل شده است. رنگ و بوی تند «از طرفی موضوع مربوط به منابع و مالی دولت است و مورد تایید قانونگذار است.

وی در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر اینکه بهجت پور فیلسوف تربیتی شود، تصریح کرد: اساساً این هدف اصلی شورای عالی آموزش و پرورش است و دستوری نیست. البته، درست است. و شورای عالی برای تحول آموزشی در نظر گرفته شود. لذا لازم است وزرای محترم روحیه وزرای آموزش و پرورش و اعضای شورای هزینه های آموزش و پرورش را پایدار نگه دارند.

یکی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در پایان سخنان خود گفت: مشکل اصلی آموزش و پرورش مشکلات جزئی است و هیچ مرجعی برای اجرای توصیه های ارائه شده وجود ندارد. شورا در بیشتر موارد، این یک قدم دیگر با درخواست رئیس جمهور فاصله خواهد داشت.

نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با «بالادست ایران» با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید با تعریف گزارش تحول بنیادین به عنوان یکی از متولیان اصلی حرفه معلمی کشور همسو باشد، گفت: در این راستا باید به عنوان یکی از متولیان اصلی حرفه معلمی کشور تعریف شود. در سطح جمهوری اسلامی ایران، تحول بنیادین تربیت معلم یک امر اعتقادی است. وعده دهنده اصول دینی؛ ارزش های انقلابی؛ ما به اسلام اعتقاد داریم و به اخلاق نیکو عمل می کنیم. موثر و کارامد اگر قرار است این استانداردها به معلمان آموزش داده شود، علمی ما می توانیم معلمانی را ببینیم که نقشه هایی را ایجاد می کنند که شکاف بین صنعت و کارایی را پر می کند.

بنابراین، در مقاله تغییر اساسی، دین، کارآفرین علاوه بر افراد با اعتماد به نفس و توانمند، مطابق با جامعه اسلامی، علم، افراد باید در تولید فناوری و نوآوری مشارکت داشته باشند. این فرد متعهد به ارتقای تولیدات علمی و محصولات قابل پرداخت در جهان با تطبیق روش های آموزشی موجود است. نوآوری و اصلاح.

خنیفر گفت: در مواجهه با فناوری ها و بحث های جدید، نیازمند معلمی فرهیخته هستیم تا بتواند فناوری های جدید را در خدمات آموزشی به کار گیرد. بنابراین کاری که ما در دانشگاه فرهنگیان انجام دادیم این بود که موضوع آموزشی را به صورت رسمی مورد بحث و بررسی قرار دادیم و هر 24 سرفصل دروس را بررسی کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره پذیرش در این دانشگاه توضیح می دهد: پذیرفته شدگان برتر از بین نفرات برتر کنکور سراسری انتخاب می شوند. یک عدد حتی سطوح دو رقمی و سه رقمی نیز با دانشگاه فرهنگیان همراه بوده است. متاسفانه تمرکز بر تربیت معلم هنوز در مراحل پنجم و ششم است.

وی در ادامه مقاله ای در مورد تغییرات اساسی در حوزه منابع انسانی نوشت. پلان ها و مکان ها از هم جدا شده اند. ما همکاری خود را با موسسات علمی آغاز کرده ایم. از این رو علوم پایه اخلاق انقلابی آموزش و مهارت‌های حرفه‌ای یا روش‌های تربیتی اسلامی در سطح جمهوری اسلامی ایران باید به آموزش دانش‌آموزان و معلمان به روش‌های مختلف توجه کند.

خنیفر در پاسخ به این سوال که چرا به جای تدریس جایگزین می شود، گفت: مطالعه ای در وزارت علوم وجود دارد که همچنان نشان از سطح بالای معلمان از نظر عزت و اعتماد ملی دارد. ژاپن 152 میلیون جمعیت و 375000 کارمند دارد. 82 میلیون نفر با چهار میلیون کارمند و چهار میلیون بازنشسته داریم. از این تعداد یک میلیون در آموزش و پرورش و یک میلیون بازنشسته همچنان در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان می افزاید: در مجموع نظام آموزشی و جمعیت ما در بازنشستگی بالاست. بنابراین وضعیت فعلی رو به کاهش نیست. بازسازی خدمات و جبران خسارت ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشد. مجلس تقریباً از تخصیص بودجه برای رتبه بندی صرف نظر می کند. انشاالله! ما یک وعده شگفت انگیز داریم. این به این دلیل است که مسئله وضعیت معلم اغلب به تجارت مربوط می شود، اما شخصیت معلم همچنان محترم است.

وی به نقش تورم اشاره کرد و گفت: وقتی تورم رخ می دهد معلمان معلمان نیز تحت فشار خواهند بود. معلمان در این دهه ها نتوانسته اند صدای خود را به گوش مردم برسانند، اما صدایشان زمانی بیرون می آید که فشار خیلی زیاد است. او معلم بزرگی بود و افراد متوسط ​​جامعه منصف بودند. دستمزدهای پایین و تورم بر معلمان فشار آورده است تا استانداردهای خود را پایین بیاورند. نمی دانم وضعیت معلمان کم شده یا نه. مطالبات معلمان مبنی بر آگاهی از حقوق خدمات و جبران خسارات منجر به این مسائل کرامتی شده است. ما باید بین کرامت و غذا فرق بگذاریم.»

انتهای پیام/

[ad_2]
sorces

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

ذخیره ساز Dell EMC Unity 600 Hybrid Flash فروش تجهیزات سیسکو

نقش دولت در ادامه موقعیت مواجهه با‫ بیماری‫ پاندمیک ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ خرید ذخیره ساز dell emc, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.